BLOGGER TEMPLATES - TWITTER BACKGROUNDS »

Starts of the new era..

Starts of the new era..

Monday, April 5, 2010

Kelajuan itu puas.. walupun xdapat drive F1...


Petang isnin semalam gw dan teman ku Farith pergi ke Kajang (KL), bg ketemu pelanggan kami yang tggl d Setia busana hill, gw brtolak dr aprtmnt gw tepat jam 8 ptg, gw lalu la jalan yg gw lalu sblm nie.. iaitu jalan beranang ke semenyih.. maklum la klu gw nyetur jalan highwy, rabak gw, kene toll, nnt takut kene jerat laju je.. lagi pun gw bkn nk kejar apa pun. Just nk relax atas jalan.. sebb gw nie bkn jenis pandu mobil slow2, habis kuat pun klu kt highway gw tibia smp 180km/j, tu pun tgk mobil gak.. klu kancil gw tibia laju tue xmelayan gw kt dlm.. silap2 hari bulan leh berpusing kt atas jalan.. gw pndu laju tue pn gw pakai mobil MyVi 1.3Ezi, wlpn xbikin bagai nak rak mcm mobil2 lain, tp trnyata si MyVi ku mampu berlari selaju tue.. hahaha.. mana xnya klu asal masuk je higway msti kene jerat laju.. xsilap gw saman yg ada pun dekat RM1450/= tu pn lum settle lg..  2 minggu lepas, hari Sabtu/ahad gw ke Penang, atas dasar urusan bisnes, bg menemani Manager productin En Daufal Ilham. Acctly gw nie bkn aja focus bisness major, tp kadang klu ada peluang dr teman2 papa gw yg mahu outstation tp mahu mandu gw urusankan.. mklum la gw nie jaguhan dr atas jalan. Hehehe.. citer jalan nk ke Penang gn En Daufal, tepat jam 8 gw dh trpacak d TH selbon, mklum ar excited nk mndu jauh nie.. meeting tue start jam 2 ptg.. dh gw tunggu en Daufal, tunggu punya tggu 15 minit kemudian diapun muncul.. issh nie la jnji melayu, lg pangkat Manager, dh jnji suh dtg kul 8, tp dia dtg slps 15 minit kul 8. Mcm alasan la, hntr bini gi offce la.. apa la.. xpe gw sabar tenang je.. klu ikut gw nk blik je, biar dia pndu sndiri.hehe, gw pun tnya En Daufal, nk prgi nie pndu mobil apa, tp biarla yg best2.. hahaha, pstu dia pun bilang kita mandu mobil Mercedes E280 model 2003, huhu, okla, tp minyak mobil nie rabak klu aku yg pakai.. hahaha,, acctly aku g en Daufal nie kamcim lor, dia okla org dia..  Ok jam 8.30 aku gerak dr TH selborn ke highwy jln duta tnpa mngunakan GPS, sbb gw yakin jln highway, wlupn telh dsuruh En Daufal suh on je.. tp gw rasa semak la, dh la bnda tu bersuara sperti ‘’after 300 meters turn left an turn right’’ mmng semak, tp lebeh baik pasang radio je, lagi best.. emm nie yg gw xgemar.. En daufal duduk kt belakang mcm tuan besar.. issh.. pastu dia buatla reason, klu duduk dpn takut mabuk tgk jln.. xpe gw terima alasn dia.. gw teruskn prjlnn seperti pemandu Dato2..hahah,, leps tue dia tnya gw, bape jam leh smp penang aku gn yakin dn telah estimate sgalanya 3 jam je smp.. pstu dia kata, ok notbad.. jln je gw pn slow dulu pndu average kt jln persekutuan 120km/j je.hahaha.. lepas je toll jln duta, yg telah melalui lauan smartag, gw meluncur laju dr 120km/j ke 140km/j.. lg model Mercedes E280, 2003 yg trbaik buat kuncu2 mercdes..  kelajuan gw sudh melpasi 160km/j.. tp mobil nie still steady.. wah bgus.. En daufal d belakang pun tenang, tanpa punggung trangkat2 okla, siap leh baca newspaper lagi.. tp nsb baik gw tlh dbekalkn air Nescafe tin 3 in 1 3 tin.. leh la buat mnbashkn tekak gw.. tp serious mobil nie aku pndu 160km/j still ok.. even gh break n break bila kenderaan masuk ke lorong kanan.. hahah gw nie main lorong kanan je,, bila dh laju nie biasa lampu trpksa pasang and signal kanan d hidup, bg mmberi tahu kereta dhdapan agar beri laluan kpada mobil ku tgh laju ke 170km/j.. aku pun lock kelajuan 160km/j.. okla.. kan pengsan kene byr saman.. sbb gw rasa mobil nie ntara trlaju d hgway nie, sbb semua mobil ketepi.. smp d sempadan ipoh.. gw naikn kelajuan ke 180km/j lock.. kali nie mmng rasa laju skit, klu stndard kancil bru 110km/j.. dh mula trasa gonyang skit.. gw mnjaga stering habis baik.. en daufal, mula brsembang dgn gw.. okla xla aku bosan.. sambl dia myndar di ddlm mobil.. ttbe je ada sebuah mobil dr belakang laju bagi isyarat dbelakang. Drusss laju gw pn segera bagi laluan ke kiri. Rupaya Nissan fairlady 370z.. mmng gerek mobil tue.. gw rasa dia mandu 200km/j ++ sbb gw pndu lock 180km/j.. gw xpuas hati nk kejar.. kelajuan ku dh mula ke 210km/j.. keadaan mobi mula rasa xtentu arah.. bru en Daufal sound.. jgn laju2 nnt kena jerat laju.. hahah bru dia perasan yg mobil nie dh laju.. dia ingt gw nie pandu kancil ke standard 110km/j.. anywy mmng best pandu laju.. baru puas.. tp perlu harus waspada.. ok.. J

0 comments: